Heb je een eigen website of webshop waar je meer omzet uit wilt halen? Dan kan ik je een online marketing specialist aanraden. Op het internet kan je jouw doelgroep goed bereiken om vanuit daar jouw business te laten groeien. Maar wat doet een online marketing specialist precies en wat voor soort online marketing kanalen kan hij of zij uitvoeren voor jouw bedrijf? Ik leg het je graag allemaal uit.

Data inzichtelijk krijgen

Allereerst wil je dat je kan meten wie en hoeveel mensen jouw website nu echt bezoeken. Vanuit daar kan je veel verder kan om te analyseren welke pagina’s het belangrijkste voor jouw business zijn en welke pagina’s nog wat meer aandacht nodig hebben. Het is belangrijk dat er een Google Analytics code op de site wordt ingeladen waardoor je al deze data inzichtelijk krijgt. Een online marketing expert kan jij hiermee helpen. Dit is de basis om van start te gaan met online marketing.

Welke kanaal is geschikt

Vervolgens moet de juiste strategie worden bepaald waaruit je doelen kan stellen. Wil je voor de lange termijn bezoekers binnenhalen (seo) of wil je op korte termijn naamsbekendheid creëren (Ads) of juist direct meer sales (social & sea)? De beste strategie is er een waarin je de volledige customer journey pakt en vanuit daar ieder belangrijkste kanaal gebruikt om je doelgroep te bereiken. Voor de duurzaamheid van je website is het aan te raden om aan de slag te gaan met SEO maar vanuit de directe sales kant kan je kiezen voor Social en/of SEA.

Tijd om die leads binnen te krijgen

Als je advies zoekt op het gebied van online marketing dan kan ik je aanraden om met een online marketing specialist in Rotterdam te gaan praten. Bepaal samen de juiste strategie om meer klanten te bereiken.