Nu de zomer in aantocht is, gaat het bij veel mensen toch weer kriebelen om buiten te sporten. Veel mensen gaan hardlopen, skaten, een rondje fietsen of doen mee aan een bootcamp les. Met een klein briesje en een zonnetje is het heerlijk om buiten te sporten. Je krijgt voldoende zuurstof binnen én je doet nog eens vitamine D op ook. Om jouw outdoor sport zo effectief mogelijk te maken, geven wij je graag wat tips!

Sport

Buiten sporten kan op veel verschillende manieren. Het handigste is dus om je eerst af te vragen welke sport je precies gaat doen. Zo kun je hardlopen, wandelen, fietsen, skaten en noem het maar op. Per sport heb je namelijk weer andere attributen nodig. Niet alleen qua kleding, maar ook op het gebied van bescherming. Bij skaten en fietsen bijvoorbeeld, is het verstandig om altijd een helm te dragen. Kijk in een online shop voor helmen, wat voor helm het beste past bij jouw activiteit. Bij wandelen en hardlopen moet je sportschoenen hebben met een goede en stevige zool. Dit zijn allemaal dingen waar je van te voren over na moet denken.

Drinken

Hoewel het soms lastig is om een waterfles mee te nemen als je buiten gaat sporten, is het onwijs belangrijk dat je niet vergeet te drinken! Zeker in het voorjaar of in de zomer als de temperaturen wat hoger liggen, is het essentieel om het vochtgehalte in het lichaam op peil te houden. Om een waterfles makkelijk te vervoeren, kun je een klein sport rugzakje omdoen. Ook bestaan er speciale sport belts, waarbij je een flesje water makkelijk vast kunt klemmen.

Niveau

Bij buitensporten is het verleidelijk om intensief aan de slag te gaan. Het is echter wel belangrijk dat je je niveau langzaam opbouwt. Je kan niet in één keer meteen 10 kilometer rennen, dit zul je eerst op moeten bouwen met intervaltraining en veel oefenen. Heb dus vooral plezier in de sport en geef steeds een beetje meer, waardoor je jouw niveau steeds meer kan verleggen.