De digitale ontwikkelingen stapelen zichzelf in razend tempo op. Zo geldt dat ook voor online marketing en al haar facetten. Met deze blog willen we je  graag een update geven met betrekking tot de ontwikkelingen binnen online marketing, zodat je weer helemaal op de hoogte bent. Ben je benieuwd? Lees dan gauw door, want we duiken er meteen in!

Messengerbots worden steeds populairder

Heb je weleens een gesprek gevoerd met een bedrijf of merk op Facebook? De kans is groot dat je toen hebt gemerkt dat er geen mens aan de andere kant zat, maar een computer. Dit noemen we messengerbots, of chatbots. Ons eerste stukje online marketing nieuws draait hierom. Deze bots worden namelijk steeds populairder en door alsmaar meer verschillende bedrijven ingezet.

CRO is in opkomst

De afkorting voor Conversion Rate Optimization, dat is wat CRO betekent. Met deze methode haal je meer omzet of conversies uit hetzelfde aantal website bezoekers. Een techniek die ontzettend goed werkt en daardoor ook steeds vaker naar voren komt in strategieën en plannen. Het mooie aan CRO is dat het effect exponentieel groter wordt naar mate de bezoekersaantallen van je website groeit. Tien procent extra over 100 bezoekers of 10 procent extra over 10.000 bezoekers is nogal een verschil namelijk! Vandaar dat vooral de grotere merken en pagina’s hier erg veel in investeren.

Bedrijven blijven investeren

Wat ook opvalt is dat bedrijven alsmaar meer blijven investeren in online marketing. Van kleine partijen tot grotere jongens, iedereen ziet het belang van dit kanaal en de vele mogelijkheden die er daarbinnen te vinden zijn. Niet zo gek, dus!

Helemaal op de hoogte

We hopen dat je dankzij dit artikel het idee hebt nu wat beter op de hoogte te zijn van het laatste online marketing nieuws, of dat je in ieder geval iets hebt gelezen wat je nog niet wist.