Een nieuwe manier van communicatie voor de sector Chemie, Olie en Energie. Weinig bedrijven hebben live chat op hun website geïmplementeerd, terwijl deze manier van communicatie steeds belangrijker wordt voor klanten. 

De sector chemie, olie en energie is een sector die voornamelijk B2B zakendoet, de meeste klanten zullen dus tijdens kantooruren contact opnemen, echter zijn er veel mensen die ook na kantoor tijden op zoek zijn naar leveranciers of kopers, wanneer een bedrijf dan niet direct bereikbaar is voor vragen, is de kans aanzienlijk kleiner dat iemand dan op een later moment alsnog contact opneemt. 

Doordat de bedragen bij B2B vaak hoger liggen dan bij consumentenaankopen is de waarde van één klant hoger voor het bedrijf dan bij een Retail bedrijf dat elke dag vele nieuwe klanten verwelkomt. 

Het voordeel voor deze sector voor de ondernemer is dat een chatspecialist bij een lead de juiste vragen alvast kan stellen, zo heeft de ondernemer al meteen meer informatie over de geïnteresseerde. Zo kunnen zij snel inschatten hoe interessant een klant voor hen is.  Ook wordt de rest van hun klantenservice op deze manier ontlast, doordat er al vragen beantwoord worden door de chatspecialist. Hierna blijven alleen de vragen over die de chatspecialist niet weet en leads. Bij deze twee heeft de chatspecialist al aardig wat informatie verzameld en alles in 1 mail inclusief contactgegevens genoteerd. Hierdoor is staan alle gegevens netjes op 1 plek. 

Het voordeel van live chat voor de klanten in deze sector is dat zij snel in contact komen met iemand die verstand heeft van het bedrijf. Dus de eerste vragen kunnen meteen beantwoord worden of worden doorgegeven aan een werknemer van het bedrijf, welke daarna contact opneemt. Bij interesse wordt er al informatie aan de klant gevraagd waardoor deze meteen het gevoel krijgt dat het bedrijf ook interesse heeft en daadwerkelijk luistert.