Zoekwoordonderzoek

Een waterdicht zoekwoordenonderzoek zorgt ervoor dat je een goede basis hebt staan voor de content die je wilt plaatsen op jouw website. Het voordeel van een zoekwoordenonderzoek is dat je deze zelf gratis kunt uitvoeren. Weet je niet goed hoe te beginnen met jouw onderzoek? Je kan altijd een online marketing partij vragen om je te helpen!

Brainstormen

De eerste stap die je kunt doen is logisch nadenken over de zoekwoorden en onderwerpen van de content die jij wil schrijven. Dit begint bij jezelf. Schrijf het hoofdonderwerp van jouw artikel op en zet alle woorden erbij die in je opkomen wanneer je aan dit woord denkt. Deze woorden kun je vervolgens gebruiken om teksten over te schrijven.

Concurrenten 

‘Beter goed gejat, dan slecht bedacht’. Afkijken van concurrenten kan jou helpen om aan de juiste zoekwoorden te komen. Kijk eens bij websites van de concurrent of je zoekwoorden kunt vinden die ook aansluiten bij jouw bedrijf.

Google

Met een helder zoekwoordenonderzoek zorg je voor de Google optimalisatie van jouw website. Google zou Google niet zijn als deze slimme bot jou al zoekwoorden weggeeft die gerelateerd zijn aan het onderwerp. Wanneer jij bijvoorbeeld begint met typen, stelt Google al zoekwoorden voor waar ook naar wordt gezocht. Zo kun jij al snel gerelateerde zoektermen vinden, waar je vervolgens weer teksten over kan schrijven. Kijk ook eens onderaan de eerste pagina van Google waar voorgestelde zoekwoorden komen te staan. 

Tools

Op het internet zijn er diverse tools waar je een zoekwoorden analyse kunt doen. Denk bijvoorbeeld aan Ubersuggest. Hierbij worden zoekwoorden getoond waarmee je op de eerste pagina van Google kunt scoren met jouw pagina. Neem hier gerust de tijd voor om deze zoekwoorden te onderzoeken en te kijken of deze potentieel kunnen zijn voor jouw content.